piątek, 31 października 2014

Bułeczki dyniowo- pomarańczowe

Narobiłam puree z dyni, więc musiałam je zagospodarować :) Blisko miesiąc temu przyciągnęły moją uwagę bułeczki "Moich Wypiekach" Doroty. Dodałam do ulubionych, żeby mi nie zginęły i wreszcie się za nie zabrałam. Cudnie pachnące, pomarańczowe dzięki dyni, pyszne... Nadziałam je domowym dżemem dyniowo- pomarańczowym, ale nie polukrowałam jak w oryginalnym przepisie, bo dzieci wolą bez :) Jak dla mnie bomba!



Składniki:

3 szklanki mąki chlebowej+ 3 łyżki do podsypywania
10 g drożdży suchych lub 20 g drożdży świeżych
3/4 szklanki mleka
1 szklanka puree z dyni (im mniej w nim wody, tym lepiej)
1 duże jajko
30 g masła, roztopionego i przestudzonego
65 g drobnego cukru do wypieków
pół łyżeczki soli
pół łyżeczki cynamonu
skórka otarta z pomarańczy
do nadziania: konfitura z pomarańczy, powidła lub gęsty dżem

Mąkę wymieszać z drożdżami (ze świeżymi zrobić najpierw zaczyn), dodać resztę składników i wyrobić, na końcu dodając rozpuszczone masło. Wyrobić ciasto, aby można było z niego uformować kulę- może to potrwać dosyć długo- mi zajęło 10 minut mikserem. Odstawić w ciepłe miejsce i pozostawić, aż podwoi swoja objętość (1,5 godziny).

Dużą płaską blaszkę (piekarnikową) wyłożyć papierem. Ciasto podzielić na 12-13 części, uformować bułeczki, lekko spłaszczać i nadziewać konfiturą. Układać w odstępach na blasze, pozostawić na 20-30 minut do ponownego wyrośnięcia.

Piec w temperaturze 180°C przez 20-23 minuty. Ostudzić na kratce. Można polukrować.

lukier
1 szklanka cukru pudru
3-5 łyżek wrzącej wody\skórka otarta z pomarańczy

Składniki na lukier umieścić w naczyniu, zaczynając od 3 łyżek wody i rozetrzeć grzbietem łyżki lub mikserem na gładki lukier. Jeśli będzie zbyt rzadki, dodać cukru pudru, jeśli zbyt gęsty- odrobinę wody.



2 komentarze:

  1. Wygladaja prawie jak paczki! :)
    Pozdrawiam serdecznie i dziekuje za udzial w Festiwalu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Thank you for this recipe! It was delicious. I filled the buns with the pumpkin jam and it we loved it. / Дякую за цей рецепт! Булочки були деже смачнi. Обовьязково зроблю ще.

    OdpowiedzUsuń